Keréksapkák

Keréksapkák

Ez a kerék közepén lévő keréktárcsára utal. Kezdetben ez a díszítőlemez kicsi volt, és arra használták, hogy megakadályozzák a szennyeződést az orsóanyában vagy az autók kerékcsapágyain. Általában a középső kupakok új autókon találjhatóak, ezek biztosítják a csapszegeket és csapágyakat. Ez a cikk megvizsgálja ezt a szerszámot a csavaranyákkal együtt.

Rövid Történet

A középső sapka és a kerékdoboz alapvetően dísztárcsák részei. Jelenleg a középső kupakokat a rugókorongok segítségével rögzítik a kerékre. Vannak olyanok is, amelyeket a kerékcsapok tartanak fenn. Hagyományosan a középső sapkák vagy túl kicsik vagy túl nagyok voltak. Kezdetben szekereken és vagonokon használták, mielőtt kialakult a mai formája.

Keréksapkák

Rendkívül fontos, hogy figyelembe vegyük az autók felhasznált anyagait. Az 1950-es és 1970-es évek között a keréksapkák rozsdamentes acélból készültek, míg egyéb részei fából vagy más formájú fémalkatrészekből készültek. Napjainkban a középső sapkák fémből és műanyagból készültek, főleg alumíniumból vagy acél ötvözetből. Néhány tárcsa levehető középső sapkákat használ, ezeket csavarok tartják. A középső kupak fő funkciói a csavaranyák elrejtése, amelyek általában a kereket a tárcsához rögzítik.

Design és jellemzők

Időnként, a középső kupakon a gyártó logójá, vagy akár védjegyét látjuk. Mindazonáltal vannak olyanok, amelyek nem rendelkeznek védjeggyel, sem a logóval. A középső kupakok legkorábbi típusai krómozottak voltak.

Amint említettük, a középső kupakok célja a csavaranyák védelme. Nézzük át röviden a csavaranyákat is, és nézzük meg, mennyire fontosak.

Csavaranyák

A csavaranyák olyan kapcsok, amelyek a kereket a gépkocsihoz rögzítik. Általában autókon, teherautókon és nagyméretű járműveken találhatók, amelyek gumiabroncsokat használnak. A csavaranyák olyan csavarra utalnak, amelynek kúpos vége van, gyakran acél kerekeken. Számos ilyen anyát elsősorban arra használnak, hogy a kereket határozottan a kerékcsapokhoz és így az autó tengelyéhez rögzítsék. Mégis léteznek más olyan gyártmányok is, amelyek a anyák helyett csavarokat alkalmaznak, bár ezek ugyanazt a célt szolgálják.

A legtöbb esetben a kúp alakú csavar vége 60 fokos szöget zár be, és úgy van felépítve, hogy a kereket rögzítse a tengelyhez a legető legjobban, és csökkentse annak valószínűségét, hogy az anyák leengednek az elhajlás miatt, amikor az autót vezeti. Fontos megjegyezni, hogy a csavaranyák különböző formájúak lehetnek.

A csavarok eltávolításához szükség lehet egy aljzatra vagy húzóra. A gépkocsi emelőt használva szükséges megemelni az autót eltávolítás és a telepítés során. Ráadásul nagyon fontos, hogy felszerelje autóját indikátorokkal, amelyek felismerik időben a laza anyacsavarokat.

Kapcsolódó hozzászólások:

    None Found